· general · 6 min read
Ανανέωση της ιστοσελίδας- Συμβουλές και λάθη
Πολλές φορές τυχαίνει η ιστοσελίδα μας να έχει πάρα πολλές πληροφορίες αλλά να μην αναδεικνύονται σωστά.
Η ανανέωση της ιστοσελίδας είναι μια διαδικασία που συχνά οι εταιρείες κάνουν για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στην εποχή, τις αλλαγές αλλά και για να κερδίσουν ξανά το κοινό τους. Ειδικότερα αν η ιστοσελίδα έχει δημιουργηθεί πριν από αρκετό καιρό και περιέχει περιεχόμενο που δεν ανανεώνεται συχνά είναι απαραίτητο να γίνουν βελτιώσεις. Ποιες αλλαγές είναι απαραίτητες για την ανανέωση της ιστοσελίδας; Ποιες συμβουλές και ποια λάθη χρειάζεται να αποφευχθούν για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα;
Νέες εικόνες/ βίντεο
Η πιο άμεση και γρήγορη αλλαγή που μπορεί να γίνει για να ανανεωθεί η ιστοσελίδα μας είναι η αντικατάσταση των παλιών φωτογραφιών και η προσθήκη νέων φωτογραφιών ή/και video στα κείμενα της ιστοσελίδας μας. Οι εικόνες/video δίνουν χρώμα, «ζωή» και δίνουν την εντύπωση στο αναγνώστη για το είδος και την αισθητική της εταιρείας. Οι φωτογραφίες χαμηλής ανάλυσης και αισθητικής χρειάζεται να αντικατασταθούν με νέες που ανταποκρίνονται στη σημερινή εποχή και θα βοηθήσουν στη γενικότερη ανανέωση της ιστοσελίδας. Οι φωτογραφίες βοηθούν στην δημιουργία εμπιστοσύνης ανάμεσα στην εταιρεία και τους πελάτες και δίνουν ένα μοναδικό χαρακτήρα.
Το ίδιο συμβαίνει και με την χρήση κινούμενων γραφικών ή την χρήση carousels/sliders που εντυπωσιάζουν τον χρήστη και του δίνουν την δυνατότητα να αναδείξουν τη δουλειά σας. Το μόνο που χρειάζεται κανείς να προσέξει στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι αν η ταχύτητα της ιστοσελίδας επηρεάζεται από όλα αυτά τα στοιχεία και αν ναι, να βρεθούν τρόποι βελτίωσης. Η εξειδικευμένη ομάδα μας μπορεί να σας βοηθήσει σε αυτό.
Ας μην παραλείψουμε πως σε κάθε εικόνα είναι απαραίτητο να έχουμε σκεφτεί και το SEO (Search Engine Optimization- περισσότερα στο σχετικό μας άρθρο) καθώς η Google μπορεί να μην μπορεί να «διαβάσει» τις εικόνες μας αλλά μπορούμε να την βοηθήσουμε να το κάνει.
Πώς; Κάθε εικόνα έχει κάποια στοιχεία που μπορούν να συμπληρωθούν με λέξεις κλειδιά, το «εναλλακτικό κείμενο» ή alt tag όπως ονομάζεται, είναι απαραίτητο να περιλαμβάνει τις λέξεις κλειδιά που έχουμε επιλέξει για το κείμενο ώστε να διευκολύνουμε ακόμα περισσότερο τον επισκέπτη να μας αναγνωρίσει.
Με αυτό τον τρόπο θα «διευκολύνουμε» την Google να μας «δει» και ο επισκέπτης να μάθει πιο εύκολα για την ανανέωση της ιστοσελίδας μας.
Στην περίπτωση που έχουμε e-shop και ψάχνουμε τους βέλτιστους τρόπους για την ανανέωση της ιστοσελίδας μας είναι πολύ σημαντικό να μην ξεχνάμε ότι οι φωτογραφίες των προϊόντων πρέπει να ανανεώνονται συχνά. Η επαγγελματική φωτογράφιση των προϊόντων σε συνδυασμό με το σωστό concept για την φωτογράφισή τους είναι απαραίτητα ώστε να τα αναδείξουν και να ανανεώνουν συχνά το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας.
Ανανεωμένο περιεχόμενο
Το πιο σημαντικό σε μια ιστοσελίδα είναι η ανανέωση του περιεχομένου. Για την σωστή ανανέωση της ιστοσελίδας είναι απαραίτητο να ανανεώνουμε το περιεχόμενο που περιέχει αυτή συχνά και με χρήσιμες, ανανεωμένες πληροφορίες. Πιο συγκεκριμένα, είναι απαραίτητο να χρησιμοποιούμε λέξεις-κλειδιά που βλέπουμε πως είναι πιο δημοφιλή ανά περίοδο ώστε να βελτιωθεί το SEO.
Ταυτόχρονα η βελτίωση και η προσθήκη νέων άρθρων είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες για την ανανέωση της ιστοσελίδας. Πιο συγκεκριμένα, είναι απαραίτητο να δημιουργούμε νέα άρθρα με επίκαιρες πληροφορίες και υλικό που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής δημιουργώντας ασφάλεια και εμπιστοσύνη στους αναγνώστες, ακολούθους και πελάτες μας.
Τέλος, το περιεχόμενο αφορά και τις υπηρεσίες μας. Αν οι παρεχόμενες υπηρεσίες ή προϊόντα που πωλούμε αλλάζουν, είναι απαραίτητο να ενημερώνουμε την ιστοσελίδα μας ή το e-shop μας άμεσα.
«Τακτοποιημένο» υλικό
Στις ιστοσελίδες που δημιουργούνταν παλιότερα ήταν σύνηθες να υπάρχει αρκετές πληροφορίες «στριμωγμένες» μέσα σε κάθε σελίδα και να μην είναι το υλικό «τακτοποιημένο» και καθαρογραμμένο. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μπερδεύεται ο χρήστης και να μην μπορεί να διαβάσει το υλικό που αναρτάται, με αποτέλεσμα να εγκαταλείπει την ιστοσελίδα.
Η νέα εποχή ορίζει πως το υλικό μέσα στην ιστοσελίδα μας είναι απαραίτητο να είναι «Τακτοποιημένο» και να δίνει μια εύκολη και απλή εικόνα στον χρήστη για το τι γράφει το κάθε κείμενο, βρίσκοντας εύκολα τις πληροφορίες που ψάχνει. Με τον συγκεκριμένο τρόπο καταφέρνουμε να κατευθύνουμε τον επισκέπτη της κάθε ιστοσελίδας εκεί που θέλει αλλά και να επιτύχει την πολυπόθητη σωστή ανανέωση της ιστοσελίδας καθώς ο καθένας θα μπορέσει να καταλάβει την διαφορά.
Μικροί τίτλοι και παράγραφοι
Οι τίτλοι σε κάθε άρθρο και κάθε σελίδα της ιστοσελίδας μας είναι απαραίτητο να είναι μικροί και περιεκτικοί. Να περιέχουν όλες τις λέξεις κλειδιά που έχουμε επιλέξει να προβάλλουμε αλλά να μην είναι μεγάλοι ώστε να μην κουράζουν τον αναγνώστη. Οι τίτλοι χρειάζεται να είναι σύντομοι και για ακόμη έναν λόγο, βοηθούν στο SEO (Search Engine Optimization) καθώς οι διαφορετικοί browsers (βλ. Chrome, Mozilla) είναι πιο πιθανό να τους περικόψουν αν είναι μεγάλοι και όχι σύντομοι.
Συνεπώς το πρώτο βήμα για την «επιτυχία» στην ανανέωση της ιστοσελίδας μας είναι να δούμε όλους τους τίτλους και να τους μικρύνουμε σε κάτω από 70 χαρακτήρες. Αποφύγετε την χρήση ίδιων τίτλων σε κάθε σελίδα.
Σχετικά με τις παραγράφους, είναι απαραίτητο να είναι πιο σύντομες, περιεκτικές και μικρές. Χρειάζεται να περιέχουν λέξεις κλειδιά που έχουμε επιλέξει, να αναλύουν με σύντομο και περιεκτικό τρόπο όσα θέλουμε να αναφέρουμε και να μην κουράζουν τον χρήστη όταν τις διαβάζει.
Στην περίπτωση του e-shop είναι απαραίτητο να έχουμε ανανεωμένο και επίκαιρο υλικό στις περιγραφές του κάθε προϊόντος.
Meta tags και meta descriptions
Φτιάξαμε τις παραγράφους, τους τίτλους και τις φωτογραφίες στην ιστοσελίδα μας, αυτό που μένει είναι να βοηθήσουμε την Google να διαβάσει πιο εύκολα τις πληροφορίες που αναφέρουμε σε κάθε σελίδα μέσα από την αναφορά των κατάλληλων λέξεων κλειδιών και προτάσεων στα “meta descriptions” και “meta tags” κάθε σελίδας. Όποτε είναι απαραίτητο να μην παραλείψουμε αυτό το βήμα καθώς η ανανέωση της ιστοσελίδας μας δεν θα έχει τόσο μεγάλη απήχηση αν δεν μπορεί κανείς να μας βρει πριν από όλα και να μάθει για εμάς!
Πρόσβαση από κινητές συσκευές (Responsiveness)
Ένα σημαντικό βήμα για την ανανέωση της ιστοσελίδας (ειδικά για τις ιστοσελίδες που έχουν δημιουργηθεί παλαιότερα) είναι η πρόσβαση σε αυτή από τις κινητές συσκευές βλ. smartphones, tablets κλπ. Το μεγαλύτερο μέρος των ανθρώπων επισκέπτεται τις ιστοσελίδες από το κινητό τηλέφωνο. Αυτό σημαίνει πως η ιστοσελίδα μας πρέπει να είναι βελτιστοποιημένη για να μπορεί να διαβαστεί εύκολα από το κοινό μας και να μην δυσκολεύονται οι χρήστες να περιηγηθούν.
Το πρόβλημα που υπάρχει στις περισσότερες ιστοσελίδες που έχουν δημιουργηθεί παλαιότερα είναι η δυσκολία ανάγνωσης του περιεχομένου από τις κινητές συσκευές. Συνεπώς το πρώτο που χρειάζεται να βελτιωθεί είναι να μπορεί ο καθένας να διαβάσει το περιεχόμενο από οποιαδήποτε συσκευή και αν βρίσκεται.
Σχεδιασμός και χρώματα
Μια ιστοσελίδα χρειάζεται να ανανεώνεται συχνά και να συμβαδίζει με την εποχή της. Ο επανασχεδιασμός μιας ιστοσελίδας είναι πολύ σημαντικός καθώς βοηθάει τον επισκέπτη να μας εμπιστευτεί και να καταλάβει ότι βρισκόμαστε στην τωρινή εποχή και υποστηρίζουμε τις αλλαγές της εποχής.
Τα χρώματα και ο σχεδιασμός της σελίδας είναι απαραίτητο να συμβαδίζουν με την γενικότερη εικόνα του brand και στις ανάγκες της εποχής. Τα χρώματα χρειάζεται να ακολουθούν τους κανόνες της ψυχολογίας για να μπορεί κανείς να νιώθει άνετα να αγοράσει από το ηλεκτρονικό κατάστημά μας και να είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να τον διευκολύνει.
Διαφορετικές γλώσσες
Μια κίνηση για την ανανέωση της ιστοσελίδας είναι η προσθήκη, ενσωμάτωση και χρήση διαφορετικών γλωσσών. Με αυτό τον τρόπο προσεγγίζεται ένα νέο κοινό που μιλάει μια διαφορετική γλώσσα ενώ οι υπόλοιποι επισκέπτες καταλαβαίνουν πως το brand απευθύνεται σε ένα μεγαλύτερο κοινό προσφέροντας επιλογές και περιεχόμενο που απευθύνεται σε ανθρώπους από διαφορετικές χώρες και μιλούν διαφορετικές γλώσσες.