· general  · 3 min read

Ελληνικά marketplaces: Πώς να αποφύγω την εξάρτηση των πωλήσεών μου?

Αρκεί η παρουσία του eShop σας σε αυτά για να δώσει ώθηση στις πωλήσεις του; Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα επεκτείνουν την online παρουσία τους σε marketplaces ή και πλατφόρμες σύγκρισης τιμών όπως το skroutz, το bestprice, το shopflix και το glami.

Αρκεί η παρουσία του eShop σας σε αυτά για να δώσει ώθηση στις πωλήσεις του; Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα επεκτείνουν την online παρουσία τους σε marketplaces ή και πλατφόρμες σύγκρισης τιμών όπως το skroutz, το bestprice, το shopflix και το glami.

Απώτερος στόχος τους δεν είναι άλλος από την αύξηση των online sales και του τζίρου τους. Αρκετές από αυτές τα κατάφεραν, με αποτέλεσμα να εξελιχθούν και να μεγαλώσουν. Υπάρχουν όμως και εκείνες που δεν κατάφεραν να σημειώσουν κέρδη από την επένδυσή τους σε αυτό το μοντέλο online επιχειρηματικότητας.

Με συμφέρει να βάλω το eShop μου σε ελληνικό marketplace;

Εδώ, η απάντηση διαφέρει ανά επιχείρηση και κλάδο. Η διάθεση των προϊόντων σας μέσα από ένα ελληνικό online marketplace δεν αρκεί από μόνη της για να σας εξασφαλίσει κέρδη. Η επιτυχία σας σε αυτό εξαρτάται από μία σειρά παραγόντων όπως:

  • Η εμπορική δυναμική του marketplace στο online περιβάλλον
  • Το μοντέλο χρέωσης του marketplace για τους συνεργάτες του, το οποίο δεν διαφέρει μόνο από πλατφόρμα σε πλατφόρμα, αλλά και ανάμεσα στις κατηγορίες προϊόντων τις ίδιας της πλατφόρμας
  • Ο ανταγωνισμός σε κάθε κατηγορία προϊόντων
  • Η δυνατότητα συνεχούς παρακολούθησης του ανταγωνισμού στο online marketplace με καταγραφή της εξέλιξης τιμών και του launch νέων προϊόντων, έτσι ώστε να διατηρήσετε την τιμολόγηση των δικών σας σε ανταγωνιστικά επίπεδα.

Τι κερδίζω με την είσοδο του eShop μου σε ελληνικό marketplace εκτός από πωλήσεις;

Σε κάθε περίπτωση, το πιο σίγουρο κέρδος που αποκομίζετε μακροπρόθεσμα με την είσοδο της επιχείρησής σας σε ένα ελληνικό marketplace δεν είναι οι πωλήσεις, αλλά η διάδοση της φήμης της. Οι χρήστες του και εν δυνάμει αγοραστές των προϊόντων σας αρχίζουν σταδιακά να τη μαθαίνουν και να την ανακαλούν στη μνήμη τους ως αξιόπιστη βάσει συνεπούς online παρουσίας και καλών κριτικών, ακόμα και αν δεν έχουν προχωρήσει ποτέ σε online αγορά από αυτή. Επιπλέον, με την είσοδό σας στο marketplace, δε θα αυξηθούν μόνο οι πωλήσεις σας, αλλά και τα απευθείας τηλεφωνήματα από χρήστες που θα ενδιαφερθούν γι’ αυτά. Σε βάθος χρόνου δε, πολλοί χρήστες θα δημιουργήσουν σχέση εμπιστοσύνης με το eShop σας, επιλέγοντάς το για απευθείας αγορές. Αν μάλιστα διαθέτετε και φυσικό κατάστημα, η εμπειρία αποδεικνύει ότι θα δείτε και τη φυσική παρουσία των πελατών σας να αρχίσει να αυξάνεται προοδευτικά.

Γιατί πρέπει να αποφύγω εξάρτηση online πωλήσεων από online marketplace;

Το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σε βάθος χρόνου αρκετά eShop είναι η απόλυτη εξάρτηση των πωλήσεών τους από marketplaces. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δε, οι ιδιοκτήτες τους δεν επέλεξαν ένα τέτοιο μονοσήμαντο μοντέλο ανάπτυξης, αλλά το αποδέχονται λόγω των κερδών που αποφέρει, ακόμα και αν αυτά είναι περιορισμένα. Η σωστή ωστόσο επιχειρηματικά κίνηση είναι τέτοιου είδους εμπορικές εξαρτήσεις να προβλέπονται από την αρχή ή έστω να διορθώνονται on the go. Εξάλλου, η ίδια η εμπειρία μας από τις online πωλήσεις δείχνει ότι οι όροι τέτοιου είδους συνεργασιών συνήθως αναθεωρούνται σταδιακά προς όφελος αυτού που ελέγχει την αγορά.

Διαφοροποιήστε τα κανάλια πωλήσεων! Στρέψτε το κοινό σας σε online direct sales

Ένα στιβαρό business plan είναι σημαντικό να αξιοποιεί το κατάλληλο online marketplace ως κανάλι πωλήσεων. Ταυτόχρονα όμως θα πρέπει και να προλαμβάνει τυχόν εξαρτήσεις, εξασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα του eShop σας ακόμα και στην περίπτωση που χρειαστεί να αποκοπεί από μια τέτοια πλατφόρμα. Στην υλοποίηση μίας έξυπνης επιχειρηματικής στρατηγικής που βασίζεται σε περισσότερα από ένα κανάλια πωλήσεων για αύξηση πωλήσεων και τζίρου, συμβάλλει καθοριστικά ένα tailor made marketing plan που απαντά στις πραγματικές ανάγκες του eShop σας.

Στην Interactive Design, αναλαμβάνουμε την ορθολογική ανάπτυξη του eShop σας στο digital περιβάλλον, χωρίς εξαρτήσεις. Στα πλαίσια της στρατηγικής μας, αξιοποιούμε την είσοδό του σε online marketplaces ως εργαλείο marketing. Σε πρώτο στάδιο, επενδύουμε στη βελτιστοποίηση της απόδοσης των προϊόντων σας με:

  • Ενημέρωση & διαχείριση γκάμας προϊόντων στο online marketplace
  • Digital έρευνα ανταγωνισμού
  • 360° στρατηγική marketing
  • SEO strategy
  • Performance marketing
  • Στρατηγική customer retention
  • Branding / rebranding

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα εργαλεία digital marketing που θα δώσουν ώθηση στην εμπορική δυναμική του eShop σας, βάζοντας τέλος στις εξαρτήσεις από online marketplaces, εμπιστευτείτε την κορυφαία ομάδα της Interactive Design.

Όλα τα άρθρα

Σχετικά άρθρα

Προβολή όλων »
Έρευνα ΕΕ: Ψεύτικες κριτικές στην πλειοψηφία των πλατφορμών e-commerce

Έρευνα ΕΕ: Ψεύτικες κριτικές στην πλειοψηφία των πλατφορμών e-commerce

Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σχεδόν τα δύο τρίτα των ηλεκτρονικών καταστημάτων και πλατφορμών προκάλεσαν αμφιβολίες σχετικά με την αξιοπιστία των κριτικών των καταναλωτών που δημοσιεύονται στα web sites τους.